Dzień Matki pod znakiem zdrowia

Menopauza to swoiste preludium do dojrzałości, rozpoczynające prawdziwą drogę do szczęścia. Wraz z doświadczeniem nabywa się wewnętrzną świadomość, która przeciera szlaki marzeniom… Aby w pełni korzystać z uroków życia wystarczy jedynie zatroszczyć się o swoje zdrowie, dostarczając organizmowi produktów bogatych w witaminy, mikro- i makroelementy, np. potas. Dzień Matki może być do tego doskonałym impulsem.

Dziś świętują wszystkie mamy. W tym niezwykłym dniu oprócz kwiatów otrzymują od swych dzieci mnóstwo pięknych życzeń. Niech winszują im przede wszystkim szczęścia i zdrowia, które tak bardzo liczą się w życiu. Organizm dojrzałej kobiety ma przecież zupełnie inne potrzeby niż nastolatki. Dlatego zbliżające się do pięćdziesiątki panie niech w Dniu Matki zastanowią się na własnym sposobem odżywiania. Wyznaczenie sobie nowych celów prozdrowotnych na kolejne dekady życia, które rozpoczynają się wraz z menopauzą, jest niezwykle ważne. Dojrzałość niesie ze sobą zmiany w gospodarce hormonalnej organizmu, prowadzące do zaniku menstruacji, które są spowodowane osłabieniem funkcji jajników. Ten czas nie musi oznaczać rezygnacji z uroków życia czy kobiecości, a wręcz przeciwnie – sprzyja samorozwojowi. Przebieg menopauzy jest indywidualnie zróżnicowany, niektórym paniom towarzyszą nieprzyjemne dolegliwości, ale można nad nimi zapanować. Przede wszystkim należy uważać na nagłą utratę masy mięśniowej na rzecz tkanki tłuszczowej.

Większość objawów menopauzy wynika z załamania poziomu estrogenów, nie bez znaczenia jest także spadek aktywności fizycznej wraz z wiekiem. Aby je złagodzić, należy zmienić sposób odżywiana, który powinien być dostosowany do zmieniających się potrzeb ciała. Trzeba zwrócić szczególną uwagę na kontrolę ciśnienia tętniczego, na którego wzrost są narażone dojrzałe kobiety. Czynnikami skutecznie regulującym jego właściwy poziom są: redukcja masy ciała, zmniejszenie konsumpcji sodu (składnik soli) oraz zwiększenie spożycia potasu, który jest kluczowym pierwiastkiem, zapewniającym prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Ten makroelement znajduje się w każdej komórce ciała, dostarcza jej cennych substancji odżywczych i usuwa zbędne produkty przemiany materii. Odpowiada również za mobilizację mięśni, wpływa na poprawę samopoczucia i likwidację zmęczenia. Jego dobroczynny wpływ jest nieoceniony. Codzienną dietę warto oprzeć o produkty bogate w ten życiodajny makroelement. Znajdziemy go m.in. w produktach pełnoziarnistych, grubych kaszach, roślinach strączkowych, orzechach, owocach oraz warzywach. Warto również kontrolować stan zdrowia, wykonując okresowe badania.

Dzieci już dorosły, sytuacja zawodowa i materialna ustabilizowana… Czas na własne pasje. Aby móc je swobodnie realizować, oddychając pełną piersią, należy zadbać o swoje zdrowie. W Dniu Matki zróbmy pierwszy krok ku marzeniom i postawmy na zdrowy tryb życia.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *