Korzyści jest bez liku, a kijki są dwa

Kluczem do zachowania doskonałej kondycji fizycznej i dobrego zdrowia jest regularna aktywność fizyczna. Systematyczne ćwiczenia poprawiają humor oraz pozwalają cieszyć się nienaganną sylwetką. Dotyczy to zarówno ludzi młodych, jak i seniorów. Tym ostatnim szczególnie warto polecić Nordic Walking.

Nordic Walking jest coraz bardziej popularną formą aktywności fizycznej. W mieście oraz z dala od niego: w lasach i parkach, na łąkach czy plaży – właściwie wszędzie można spotkać charakterystycznie maszerujące osoby, wyposażone w parę kijków. To właśnie one są nieodłącznym elementem tej dyscypliny. Ich użycie pozwala na zaangażowanie większej ilości mięśni niż przy zwykłym marszu czy joggingu. Nordic Walking wspaniale wzmacnia bicepsy, tricepsy, mięśnie klatki piersiowej, ramion oraz brzucha.

To wprost wymarzony sport dla seniorów, nawet tych, którzy już jakiś czas temu przestali aktywnie się ruszać. Nie wymaga on dużych nakładów finansowych, potrzebne są jedynie specjalne ergonomiczne kijki i wygodne buty. Maszerować można w swoim własnym tempie. Już po kilku wyjściach zauważymy znaczną poprawę wydolności organizmu, ogólnego samopoczucia, krążenia czy sprawności układu oddechowego. Co ważne dla seniorów, sport ten nie obciąża stawów. Na trening warto umawiać się ze znajomymi. To doskonała okazja do czynnego wypoczynku w gronie przyjaciół.

Nordic Walking, wbrew powszechnym sądom, nie jest zwykłym marszem z kijkami. W dyscyplinie tej bardzo ważna jest odpowiednia technika. Podczas treningu plecy powinny być wyprostowane, brzuch wciągnięty, łokcie proste, ale nieusztywnione. Stawiamy kroki naturalnej długości, zaczynając od pięty, a wybijając się z palców. Ręce i nogi pracują naprzemiennie, kijki zaś pomagają odbić się od podłoża.

Każdy wysiłek fizyczny powinien iść w parze ze zdrową dietą. W codziennym menu zarówno starszych, jak i młodych niech zagoszczą świeże owoce i warzywa, które są doskonałym źródłem witamin oraz minerałów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania człowieka. Szczególnie wartościowym pierwiastkiem jest potas. Odpowiednia jego ilość w organizmie pomoże uniknąć bolesnych skurczy mięśni podczas wysiłku. Ten makroelement pozytywnie wpływa również na pracę serca oraz regulację ciśnienia krwi. Obfity zasób potasu znajdziemy, m.in. w: bakaliach, pomidorach, brokułach, bananach, zielony groszku czy ziemniakach.

Ruch to zdrowie, zwłaszcza w połączeniu ze zbilansowaną dietą, bogatą w cenne składniki odżywcze. Warto być aktywnym fizycznie w każdym wieku. Wspaniałym sposobem na czynny wypoczynek jest Nordic Walking – dyscyplina odpowiednia zarówno dla młodych, jak i starszych osób.

1 thought on “Korzyści jest bez liku, a kijki są dwa”

  1. Pingback: Za wieczną młodość! | Katelin+SR

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *