Na sportowo jesienią

Na sportowo jesienią

Dlaczego o tej porze roku tak ważna jest aktywność fizyczna?


Spadek aktywności fizycznej
Nadejście jesieni zwykle wiąże się ze spadkiem aktywności fizycznej. Coraz krótsze dni i niższe temperatury nie motywują nas do uprawniania sportu. Zamiast wyjść z domu, wolimy rozgrzać się obfitym ciepłym posiłkiem, a żaden sport nie poprawia już nastroju tak jak słodycze. Sezon na bikini i opalanie wróci dopiero za rok, więc kilka dodatkowych kilogramów nie stanowi na razie powodu do zmartwień…

Odrobina motywacji
Tymczasem spójrzmy na powyższą kwestię z innej perspektywy! To właśnie jesień jest idealnym czasem na kontynuację pracy nad trenowaną przed latem sylwetką. Aura co prawda może nie zachęcać do aktywności na świeżym powietrzu, ale treningi na siłowni, korcie, bieżni czy basenie pozwolą utrzymać dotychczasową formę i kondycję, pomogą złagodzić spadki nastroju, a do kolejnej wiosny możemy osiągnąć niesamowite efekty. Aktywna jesień i zima uchroni nas przed zwiększeniem masy ciała, a kiedy znowu pojawimy się na plaży, wyglądu i kondycji będzie można tylko pozazdrościć!

Pamiętajmy o tym co najważniejsze
Jesienna aura bywa kapryśna, jednak często wynagradza nam deszczowe dni przebłyskami słońca i barwną szatą jaką wtedy mieni się przyroda. Korzystajmy z jesiennych słonecznych dni, które urozmaicą ofertę aktywności jakie można w tym czasie podjąć. Pamiętajmy jednak o ciepłym i jednocześnie zapewniającym dobrą wentylację ubiorze. Ponadto niezmiennie ważne jest zapewnienie organizmowi odpowiedniego nawodnienia i elektrolitów, które tracimy przy wysiłku niezależnie od pory roku. Upałów jesienią co prawda już nie ma, ale przecież… nadal się pocimy, a to przecież z potem tracimy dużą część ważnych minerałów.

Optymalne nawodnienie i suplementacja wartości odżywczych, ale i elektrolitów takich jak sód, potas czy magnez pozwolą zachować harmonię w procesach metabolicznych, a także uniknąć niedoborów pierwiastków, które osobom aktywnym szczególnie są potrzebne.

Bunt przeciw jesiennej słocie
Lekka i bogata w wartości odżywcze dieta oraz aktywność fizyczna na przekór jesiennej słocie pozwolą nie tylko uniknąć wzrostu wagi ciała, poprawić nastrój, ale pomogą także zredukować stres, utrzymać właściwy poziom cukru i niskie wartości cholesterolu oraz ciśnienia krwi.