„Od stycznia zaczynam regularnie ćwiczyć!”

To chyba jedno z najczęściej powtarzanych w styczniu zdań (no, może z lekkimi modyfikacjami). Przecież jak Nowy Rok, to i postanowienia noworoczne. Nie od dzisiaj wiadomo, że aktywność fizyczna jest bardzo ważna dla zdrowia, dlatego warto byłoby dotrzymać obietnicy i faktycznie przy okazji początku 2020 roku wprowadzić uprawianie sportu do codziennej rutyny. Jak więc sprawić, żeby plany nie spaliły na panewce?

Przede wszystkim należy ustalić priorytety. Łatwiej doprowadzić do końca np. trzy główne postanowienia niż dziesięć różnych. Nie warto rozmieniać się na drobne. Każda porażka będzie działała zniechęcająco i będzie oddalała nas od założonego celu.

Jeżeli postanowieniem jest rozpoczęcie regularnego wysiłku fizycznego, należy mierzyć siły na zamiary. Jeżeli do tej pory prowadziliśmy raczej siedzący tryb życia, wprowadzajmy aktywność stopniowo, w miarę upływu czasu, zwiększajmy trudność i intensywność treningów. Dzięki temu nie tylko podniesiemy szansę na sukces, ale także unikniemy kontuzji.

Często mobilizujące okazuje się towarzystwo. Jeżeli rozpoczynasz przygodę z siłownią, znajdź w swoim otoczeniu osoby, które także zdecydują się na zakup karnetu. Partner, żona, przyjaciółka, kolega z pracy, każda osoba z takim samym celem jak Ty, okaże się pomocna. Trudniej przecież odwołać trening, kiedy wiesz, że możesz pokrzyżować plany komuś innemu. Wprowadź w swoim otoczeniu zmiany, które umilą i ułatwią osiągnięcie noworocznego postanowienia. W przypadku chęci zwiększenia aktywności fizycznej na pewno pomoże zmiana diety, starajmy się ją urozmaicać i jak najlepiej bilansować. Z mniejszych rzeczy – kupcie sobie ładny i komfortowy strój do ćwiczeń. Tak, oczywiście nie jest to niezbędne, ale na pewno przyjemniej będzie wskoczyć w nowy i kolorowy zestaw niż powyciągany podkoszulek. Poza tym wydane pieniądze także mogą okazać się dobrą motywacją i utrzymają nas w postanowieniu.

Każde podjęte wyzwanie powinno być przemyślane i realizowane świadomie. Dotyczy to także aktywności fizycznej. Jeżeli zwiększycie jej częstotliwość i intensywność, pamiętajcie, że wraz z wylanym potem, tracicie ważne dla organizmu pierwiastki i minerały. Nie można więc zapominać o prawidłowym nawadnianiu organizmu i suplementacji m.in. w potas, sód czy magnez.

Skoro wiecie już co zrobić, aby zdanie „od jutra zaczynam regularnie ćwiczyć” nie było tylko pustymi słowami, nie pozostaje nic innego jak wziąć się do pracy!

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *