Ślizgiem w Nowy Rok – łyżwy dla każdego.

Dzisiaj skupimy się na kolejnym bardzo popularnym zimowym sporcie – łyżwach. Jego bezapelacyjną zaletą jest na pewno to, że jest łatwo dostępny, nie musimy wyruszać w góry jak w przypadku nart czy deski. Możemy uprawiać go nawet w mieście.

Na pierwszy rzut oka jazda na łyżwach może okazać się wręcz karkołomna. Mózg podpowiada nam, że wąska płoza i lód to nie jest dobre połączenie. Nie dajmy się zwieść strachom! Oczywiście musimy się liczyć z tym, że początki, mogą wiązać się z kilkoma upadkami na lód, ale nie warto się poddawać. Jazda na łyżwach daje nie tylko dużo frajdy, ale niesie za sobą wiele zdrowotnych korzyści!


Poprawienie odporności, to jedna z nich. Chłód bijący od lodu, minusowa temperatura i wysiłek fizyczny hartują organizm i tym samym sprawiają, że nie poddaje się on tak łatwo chorobom. To o czym musimy pamiętać, to odpowiednie ubranie się na lodowisko. Nie możemy dopuścić do przegrzania, spocone ciało i chłód to prosta droga do przeziębienia.


Jazda na łyżwach wzmacnia mięśnie, przede wszystkim nóg i pośladków, ale nie tylko, wymaga bowiem spięcia i zaangażowania także mięśni brzucha, ramion i obręczy biodrowej. Ponadto wraz z nimi ćwiczymy także równowagę i koordynację ruchową. Jak się domyślacie taka dosyć intensywna praca ciała wymaga odpowiedniego nakładu energii. Szacuje się, że godzina jazdy na łyżwach pozwala spalić od 300 do nawet 800 kalorii. Stąd też kolejna zaleta tego sportu – pozbycie się zbędnych kilogramów! Wiadomo, że intensywny wysiłek wiąże się z. utratą wraz z potem niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania pierwiastków – sodu, potasu czy magnezu. Warto zadbać o ich prawidłowy poziom nie tylko przy okazji łyżew i suplementować nawet przez cały rok. Dzięki temu unikniemy nieprzyjemnych skutków ich niedoboru.


Endorfiny! Każda aktywność fizyczna pobudza organizm do produkcji hormonów szczęścia. Dzięki nim czujemy się bardziej odprężeni, spokojniejsi. Nasze samopoczucie ulega znacznej poprawie.


Dzięki jeździe na łyżwach wzmacniamy układ sercowo-naczyniowy. Treningi obniżają ryzyko zawału, dodatkowo pozwalają na obniżenie cholesterolu we krwi. Wysiłek włożony w sport, zaowocuje zwiększeniem wydolności organizmu. Serce będzie pracowało bardziej efektywnie, a komórki w ciele będą doskonale natlenione i odżywione.


Zima nie musi oznaczać apatii i spędzania wolnego czasu na kanapie. W przypadku łyżew jest tak jak i z bieganiem, nie ma dla nich nieodpowiedniej pogody, są tylko nieodpowiednie ubrania. Warto chociaż raz się na nie wybrać i spróbować. Nie musimy nawet inwestować we własny sprzęt, lodowiska zaopatrzone są w wypożyczalnie łyżew. Jedyne czego potrzebujemy to odrobina chęci.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *